علیرضا احدی

علیرضا احدی کوچ کسب و کارهای خانگی

5
(2)

علیرضا احدی مدرس و پژوهشگر کسب‌وکارهای خانگی در ایران جزو معدود کسانی است که توجه همه را در دهه نود به موضوع کسب درآمد از طریق یک کسب وکار شخصی در منزل جلب کرد. تا سال ۱۳۹۶ سیستم دولتی و عموم مردم مشاغل خانگی و کسب وکار خانگی را دوکلمه مترادف می دانستند. با تولد استارتاپ تواناشو که یک مرجع آموزشی برای کسب کارهای خانگی بود، مفهوم کسب درآمد از طریق تولید یک محصول یا خلق یک خدمت با مشاغل خانگی فاصله گرفت. علیرضا احدی در این زمینه پیشرو و مطرح کننده این موضوع بود. در برنامه های تلویزیونی و رادیویی مختلف این مسئله را مطرح کرد. در این نوشتار از علیرضا احدی اولین کوچ کسب کارهای خانگی و پژوهشگر این حوزه بیشتر خواهیم گفت.

تهران شهر خانواده
برگزیده رویداد تهران شهر خانواده

رزومه کوتاه علیرضا احدی

زاده یک هزاره سیصد و پنجاه‌وپنج در شهر تهران فارغ‌التحصیل در دو رشته it و تکنولوژی آموزشی، برگزیده رویدادهای استارتاپی غیاث‌الدین جمشید کاشانی در قزوین (سال ۱۳۹۵) دانشگاه صنعتی اصفهان (سال ۱۳۹۶) نویسنده کتاب خودآموز مدیریت و راه‌اندازی یک کسب وکار خانگی، برگزیده رویداد ایده پردازی تهران شهر خانواده با طرح تجاری familypark کارشناس برنامه تلویزیونی راهش اینه سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ کارشناس کسب کارهای خانگی برنامه رادیویی شب آفتابی رادیو اقتصاد از سال ۱۳۹۸ تاکنون. مدرس ده‌ها دوره آموزشی کسب وکار در استان‌ها و مراکز مختلف اعم از بین‌المللی امام خمینی، شهرداری تهران، بنیاد شهید، سازمان فرهنگی هنری، کمیته امداد و ده‌ها مرکز خصوصی بوده است.

دوره کسب وکار دست آفرینان
دوره کسب وکار دست آفرینان

تفاوت کسب وکار خانگی و مشاغل خانگی

درزمانی که هیچ قانونی درزمینهٔ کسب کارهای خانگی وجود نداشت، هیچ ارگان و سازمانی به کسب کارهای خانگی رسمیت نمی‌داد، این علیرضا احدی بود که در رسانه‌ها از تفاوت‌های کسب و کار خانگی با مشاغل خانگی گفت. مدیریت کلان کشور علاقه‌مند به اقتصاد کلان نفتی با صفرهای زیاد است دولت به قشری از جامعه که مهارت فنی یا هنری دارند اما منابع مالی‌شان قابلیت راه‌اندازی یک کسب و کار رسمی را ندارد هیچ توجهی ندارد. پژوهش‌های علیرضا احدی از مدل‌های کسب وکار خانگی در چین، هند و تایوان نتایج خوبی را برای ارگان‌های ذی‌ربط داشت. همچنین افرادی که منابع مالی کم و دانش بسیار کمی برای فعالیت تجاری داشتند باانگیزه بیشتری برای کسب درآمد از مهارت فردی اقدام نمودند.

مشاغل خانگی یعنی کارکردن برای دیگران در منزل اما کسب وکار خانگی حفظ استقلال، ارج دادن به مهارت و تلاش فردی است. خلق یک محصول یا خدمت در خانه و عرضه از طریق بازاریابی.

برنامه راهش اینه و علیرضا احدی

گروه‌های مربیان کسب وکار در تلگرام زمینه‌های آشنایی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی راهش اینه با علیرضا احدی منتور کسب کارهای خانگی را فراهم ساخت. خانم مهندس رضایان تهیه‌کننده برنامه راهش اینه با دعوت از استاد احدی و اختصاص دو دوره از این برنامه به کسب کارهای خانگی، توجه همگانی را به موضوع فرصت‌های کسب درآمد در منزل جلب می‌کند. استاد احدی با آموزش‌های متنوع و جالب در بخش‌های مختلف یک کسب وکار خانگی، علاقه‌مندان را تشویق به راه‌اندازی کسب و کار شخصی در منزل می‌کند.

کوچ کسب و کار خانگی
استاد احدی کوچ کسب وکارهای خانگی
کوچینگ کسب‌وکارهای خانگی و کوچک

هم‌اکنون علیرضا احدی در حال پژوهش و تهیه کتاب دوم خود بانام روش‌های بازاریابی اختصاصی کسب‌وکارهای خانگی است. لذا کمتر در وب‌سایت تواناشو و پیج اینستاگرام تواناشو فعالیت دارد. ضمناً استاد احدی کوچ دو کسب وکار کوچک و خانگی را نیز از سال ۱۴۰۱ به عهده دارد. کلینیک ویم و مرجع آموزش شکلات‌سازی فرین کوکوآ.

 

احدی منتور کسب و کار خانگی
احدی منتور کسب و کار خانگی

دانش کسب وکار خانگی

کسب‌وکارهای خانگی در این در ابتدای راه است. افراد زیادی در این زمینه فعالیت عمیق و پژوهش ندارند. عموم مدرسین در حوزه‌های مختلف کسب وکار از محتواهای بین‌المللی و مختص کسب کارهای کوچک و متوسط برای کسب وکار خانگی استفاده می‌کنند. لذا درصد موفقیت در راه‌اندازی کسب و کارخانگی در ایران بسیار پایین است. پیشنهاد می‌کنیم اگر تمایل دارید یک کسب وکار خانگی راه‌اندازی کنید قبل از آن از مشورت رایگان استاد احدی استفاده کنید. برای این کار کافی است روی لینک زیر زده و فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید. کمتر از ۴۸ ساعت با شما تماس گرفته ، وقت مشاوره رایگان  برای شما مقرر می‌کنیم.

درخواست مشاوره رایگان

نتیجه‌گیری

کسب کارهای خانگی در ایران در ابتدای راه است. از مدرسین و پژوهشگران پیشرو در این زمینه می‌توان از استاد علیرضا احدی بنیان‌گذار تواناشو نام برد کسی که پیشینه راه‌اندازی استارتاپ های شریک مامان و فرآموز را در کارنامه خود دارد. بیش از ۷ سال فعالیت آموزش و پژوهشی در این زمینه باعث شده اندوخته‌های ارزشمندی در خصوص موفقیت کسب وکار خانگی داشته باشد. پیج اینستاگرام و کانال تلگرام تواناشو به‌اضافه جیمیل تواناشو راه‌های ارتباطی با استاد احدی است.

گالری عکس استاد احدی
دبیرستان فرزانگان 5
تدریس راه اندازی کسب وکار شخصی در دبیرستان فرزانگان۵
جمعشنبه
دورهمی کسب وکارهای خانگی با نام جمعشنبه
ورکشاپ کسب و کار خانگی
برگزاری صدها ورکشاپ آموزشی در ایران توسط علیرضا احدی
رادیواقتصاد استاداحدی
برنامه رادیویی شب آفتابی رادیو اقتصاد با استاد علیرضا احدی
برنامه تلویزیونی راهش اینه
برنامه تلویزیونی راهش اینه
تدریس استاد احدی
تدریس کسب وکار توسط استاد علیرضا احدی

 

منابع:

برنامه تلویزیونی راهش اینه در دوران کرونا

نکات آموزشی نرومارکتینگ  استاد احدی

مشتری و مصرف کننده

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

روی ستاره‌ها کلیک کنید و به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *