کسب درآمد از خیاطی در منزل

۴ نکته طلایی در کسب درآمد از خیاطی در خانه

3.4
(232)

کسب درآمد از خیاطی در منزل یکی از فرصت هایی است که بسیاری از بانوان حداقل یک بار به راه اندازی آن در منزل فکر کرده اند. در بیشتر سمینارها و کارگاه‌هایم خیاط‌ها حضور پررنگ و البته نالانی دارند. بیشترشان می‌خواهند بدانند چگونه با خیاطی در منزل کسب درآمد زیادی داشته باشند؟ چراکه اکثراً از کم بودن مشتریان، کاهش فروش و عدم رشد کسب‌وکارشان می‌نالند. در این نوشتار ۵ راهکار کاربردی و ارزشمند برای افزایش درآمد از خیاطی در منزل به شما آموزش می‌دهم.این مقاله یک مقاله آموزش کاربردی از سری مقالات کسب و کار خانگی مجموعه تواناشو است.

در این مقاله درباره مباحث زیر نکاتی را نوشته ام

  • شاخه های خیاطی و کسب و کارها و مشاغل مرتبط با آن
  • مشتری شما کیست و اثر جغرافیا بر کسب وکار شما
  • دانش خیاطی
  • نگرش اشتباه خیاط های خانگی
  • تبلیغات خیاطی در خانه
  • مزیت های مناسب خیاطی در خانه
  • کسب درآمد از خیاطی در خانه
خیاطی در خانه
نکات ارزشمند برای خیاطی در خانه

گرایش ها و شاخه های خیاطی در خانه

خیاطی هم مانند هر کسب و کار و شغل دیگر شاخه های مختلفی دارد. در زیر چند شاخه از فعالیت های خیاطی را برای شما لیست می کنم . مهم است از همین ابتدا بدانید که در چه شاخه ای از کسب و کار خیاطی می خواهید فعالیت کنید. نگذارید به شما بگویند همه کاره و هیچ کاره.
شاخه های خیاطی
– پیراهن دوز مردانه
– دوزنده لباس شب و عروس
– دوخت تزئینی
– زخیم دوزی
– کت شلوار دوز مردانه
– کت دامن دوز زنان
– مانتو دوز
– تعمیرات و خدمات خیاطی
– شلوار دوز
– خیاط لباس کودک
– خیاط لباس های مناسبتی و محلی

شاخه های خیاطی

مشتری کیست؟ و جغرافیای کسب‌وکارتان کجاست؟

کسانی که می خواهند از خیاطی در منزل کسب درآمد کنند، عموماً مشتری خود را مشخص نمی‌کنند. تقریباً هر نوع سفارشی را می‌پذیرند. از لباس مهمانی گرفته تا دوخت چادر، از دامن تا لباس سرهمی کودک. اگر یک خانم بتواند هر چیزی بدوزد هنر است اما این‌که یک خیاط نتواند روی یک شاخه از محصولات تمرکز کند یک آسیب است، آسیب به خیاط‌خانه شما و کسب‌وکارتان در منزل. خیاطی در منزل باید با محصول و مشتری مشخص دنبال شود.دقیقاً مشخص کنید محصول و خدمت شما چیست. بسیاری از خانم های خیاط همین ابتدای راه بزرگترین اشتباه را می کنند. فکر نکنید اگر خدمات زیادی می دهید مشتری بیشتری هم خواهید داشت. پرسنال برند در خیاطی خیلی مهم است. پس سراغ انواع خدمات و محصولات نروید.

کسب و کار خانگی خیاطی در منزل
افزایش درآمد با خیاطی در منزل

دانش تان برای خیاطی به روز باشد

شرکت کردن در یک دوره آموزشی یا داشتن یک فوق دیپلم طراحی و دوخت ، تضمین موفقیت شما نیست. به روز بودن خرید چند ژورنال جدید نیست. در هر شاخه ای که از خیاطی فعالیت می کنید، باید بهترین اطلاعات آن شاخه را مرتباً دنبال کنید و یاد بگیرید. موفق ترین افراد بین المللی آن شاخه را بشناسید. سالانه یک دوره با کیفیت و تخصصی شرکت کنید. با افراد موفق داخل کشور در این شاخه ارتباط بگیرید. شبکه های اجتماعی کار شما را آسان کرده اند. یوتیوب یکی از مهم ترین ابزارها برای ارتقاء توانمندی های شماست. اگر می خواهید درآمد زیادی از خیاطی داشته باشید باید در جغرافیای محل کار خود با طرح ها و نمونه های جدید زبانزد عام و خاص شوید.

نگرش اشتباه خیاطان خانگی

یکی از اشتباهات رایج در بین خیاط‌های خانگی اطلاعات کم و نگرش اشتباه شان درباره فقدان تنوع این کسب و کار است. خیاطی فقط پیراهن مردانه یا چادر ومقتعه نیست. برای گروه های نمایشی ، بیمارستان ها ، شرکت های بین المللی ، سازمان ها ، ارگان ها ، کودکان استتثتائی و توانیابان، لباس بدوزید. به دنبال پیداکردن گروه های خاصی از مشتریان باشید که دیگران تا به حال به آن فکر نکرده اند. کسب درآمد از خیاطی کار بسیار راحتی است اگر به جای کار کردن مدام و دوخت و دوز و برش، روی ایده پردازی متمرکز شوید و به پیرامون تان با دقت بیشتری توجه کنید.

تبلیغ از نوعی دیگر برای کسب درآمد از خیاطی در منزل

تعریف شما از تبلیغ چیست؟ چگونه کسب‌وکارتان را به مشتریان معرفی می‌کنید؟ روش‌های تبلیغات خیاطی شما در منزلتان چگونه است؟ اگرچه تبلیغ دهان‌به‌دهان روش خوبی است اما آیا به رفتارهای خود به‌عنوان نوعی تبلیغ کسب‌وکارتان توجه کرده‌اید؟ آیا به این فکر کرده‌اید در زمان تحویل سفارش به مشتری پیشنهاد یک ماه خدمات رایگان درباره محصول را به وی بدهید؟ آیا از روش‌های غیرمعمول در معرفی خیاطی خود استفاده کرده‌اید؟ کسب درآمد ازخیاطی در منزل نیاز به ظرافت‌هایی در تبلیغ دارد. ظرافت‌هایی به‌دقت نخ سوزن کردن. چرا لیست کاملی از اطلاعات مشتریان خود ندارید؟ اطلاعاتی که بر اساس محصول سفارشی‌شان طراحی‌شده باشد و از آن‌ها برای پای خرید کشیدن مشتری استفاده کنید.

مزیت کسب و کار و برند شما نسبت به دیگر خیاط های منطقه تان چیست

کسب‌وکار خیاطی در منزل باید دارای یک مزیت نسبت به رقبا باشد تا مشتری‌هایتان شما را با آن بشناسند. ولی لطفاً سراغ ارزان کردن قیمت برای رقابت نروید. بدترین نوع خلق مزیت رقابتی کاهش قیمت محصول نسبت به رقباست. یادتان باشد این کار ابتدا ارزش خودتان را پایین می‌آورد بعد ارزش محصولتان را و در پایان به شکست کسب‌وکارتان منجر می‌شود. مزیت رقابتی اگر در محصول نباشد می تواند در خدمات بعداز فروش تان باشد. می توانید یک محصول مکمل به مشتری تان هدیه کنید. می توانید در تحویل و ارسال محصول، خلاقانه تر عمل کنید. مثلاً خودتان درب منزل تحویل دهید یا کادو کنید. کسب درآمد از خیاطی گاهی به هنر شما در مشتری مداری بر می گردد.

کسب درآمد از خیاطی در منزل می تواند پرسود باشد اگر…

اگر شما به جنبه‌های کسب‌وکارتان مسلط باشید، اگر برای رشد خود سرمایه‌گذاری کنید. اگر آموزش را هرگز از برنامه‌های روزانه خود حذف نکنید. با توانا شو خود را رشد بدهید و مانع توقف کسب‌وکارتان در منزل شوید. از شما می‌خواهم اگر کسی را می‌شناسید که کسب‌وکار خانگی دارد او را به تلاش برای یادگیری وادار کنید، تواناشو را به او نیز معرفی کنید تا قانون «کارما» باعث موفقیت شما شود. کسب درآمد از خیاطی آسان است فقط به جای تلاش بیشتر، سعی کنید ایده پردازی کنید.

تهیه مطلب: علیرضا احدی
 
منبع: تواناشو
 

دانلود PDF

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

روی ستاره‌ها کلیک کنید و به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *