آموزش شکلات دست ساز

چگونه از آموزش شکلات دست ساز کسب درآمد کنیم

3.4
(12)

آموزش شکلات دست ساز یکی از مدل‌های کسب وکار در حوزه صنایع غذائی و تنقلات می‌باشد. خوش بختانه شکلات دست ساز در بین ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارد. بنابراین صنعت تولید و کسب وکارهای وابسته به آن نیز می‌تواند درآمدهای چند ده میلیونی برای شما داشته باشد. افرادی که مهارت ساخت شکلات دست ساز را آموخته‌اند می‌توانند با آموزش آن به دیگران ماهانه درآمدهای بسیار زیادی داشته باشند، اما بسیاری از این افراد نمی‌دانند برای اجرای مدل کسب و کار آموزشی از این مهارت، جذب مشتریان و فروش دوره‌های آموزشی چکار کنند. در این مقاله آموزشی گام به گام به شما یاد می‌دهم چگونه از آموزش این مهارت کسب درآمد کنید. ضمناً اگر در پایان این آموزش، سئوالی برایتان پیش آمد از منو بالای سایت( در گوشی همراه ، منو همبرگری یا سه خط) در خواست مشاوره کسب وکار را بزنید و یک جلسه رایگان از من مشاوره بگیرید.

آموزش شکلات دست ساز

اولین گام کسب درآمد از آموزش شکلات دست ساز

سطح مهارتتان را در تولید شکلات دست ساز بالا ببرید. این مهم ترین کلیدی است که به شما می دهم.گام اول آموزش مهارت شکلات دست ساز، توانایی در تولید است . طبیعتاً مثل هر هنر و فن دیگر که مربیان آن در سطح بالاتری نسبت به افراد دیگر قرار دارند، باید چند کورس آموزشی با کیفیت شرکت کنید تا مهارتتان نه تنها در تولید یک مدل شکلات بلکه در تولید انواع آن به سطح قابل قبولی برسد. وقتی صحبت از سطح قابل قبول می‌کنم چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید. اگر فرض کنیم بهترین مدرس‌های شکلات دست ساز نمره‌ای بین ۹ تا ۱۰ دارند شما باید نمره‌ای بین ۶ تا ۸ را کسب کنید. طبیعتاً برای کسب مهارت در این سطح باید زیر دست یکی از بهترین مربیان شکلات دست ساز در ایران آموزش ببینید. فکر نمی‌کنم بیشتر از ۶ نفر در ایران سطح ۹ تا ۱۰ داشته باشند. که خوشبختانه آنها در تمام شهرها و حتی به صورت غیر حضوری در حال آموزش هستند.

دومین گام، باید مدتی به تولید و فروش محصول بپردازید

بدون شک بعد از یادگیری این مهارت، باید تجربه تولید و فروش محصول داشته باشید. انواع شکلات دست ساز را تولید کنید ، با بهترین کیفیت و در بهترین شکل، این کار را یک سرمایه گذاری طولانی مدت ببینید. هیچ اشکالی ندارد اگرمحصولی که به دست مشتریان می دهید گران قیمت باشد. مهم این است که یک تجربه لذتبخش به مشتری تان بدهد. شما بعداً به نظرات مصرف کنندگان احتیاج خواهید داشت. به کسانی که می توانند سرمایه معنوی شما و مبلغ شما شوند از تولیدات درجه یک خود هدیه بدهید. آنها در آینده کمک شایانی به معرفی شما خواهند کرد.آموزش شکلات دست ساز بدون تجربه تولید و فروش نتایج اسف باری به همراه دارد.

پرسنال برند، از همان ابتدا

از همان ابتدا روی پرسنال برند خود توجه داشته باشید. تصاویر غیر حرفه ای ، فیلم های بدون خلاقیت محصولات بدون کیفیت، هرگز. ظاهر آراسته ، نام مناسب برای برند، رنگ سازمانی مناسب ، نکاتی است که باید در ذهن همه بماند. کسی که می خواهد زیر نظر شما تعلیم ببیند، قطعاً گذشته شما را بررسی می کند. اینکه پیش چه کسی یا کسانی آموزش دیده اید. این کسب وکار جزو کسب وکارهای لوکس به شمار می آید پس چهره حرفه ای و شیک از خودتان به نمایش بگذارید.حرفه ای رفتار کنید و از نمایش دادن جزئیات زندگی، اظهار نظر در زمینه های مختلف جداً خودداری کنید. عکاسی از محصول را اگرخودتان انجام می دهیدبا وسواس و دقت باشد. کانال ارتباطی تان با مخاطب یک پروفایل حرفه ای داشته باشد. یادتان باشد قرار است شما یک مدرس شکلات دست ساز در سطح بین المللی شوید.

 

بسته جامع و حرفه ای آموزش عکاسی و ویرایش عکس با موبایل

آموزش شکلات دست ساز فقط پرسنال برند و مهارت تولید نیست

من با مدرسان زیادی در حوزه شکلات دست ساز و دسر و کیک همکاری دارم. آنها مهارت تولید یاد می دهند و من فراگیران را به یک بیزینس من تبدیل می کنم. بگذارید با یک مثال قضیه را برای شما باز کنم. بسیاری از قهرمان المپیک هرگز به مربی گری روی نمی آورند، چرا؟ چون انتقال مفاهیم از ذهن خود به ذهن دیگران، نیاز به دانش تدریس دارد. شکلات سازهای توانمندی را دیده ام که نتوانسته اند در کار آموزش موفق باشند. آنها نمی توانند شاگردان خوبی تربیت کنند. مراحل آموزش را نمی دانند. حتی نمی دانند چگونه و از کجا شروع کنند. ضمن اینکه مراحل تبدیل خودشان را از یک تولید کننده به یک مدرس را نیز نمی دانند. بسیاری از افراد شکلات ساز خوبی هستند اما مدرس خوب نه. یکی از بخش های مهم آموزش من با فراگیران یاد دادن روش تدریس و روش تبدیل شدن به یک مدرس است.

روش طراحی درسی را یاد بگیرید

یکی از مهم ترین چیزهایی که شما باید فرا بگیرید، طراحی درس است. در فرم طراحی درس شما ذهن تان را مرتب می کنید. می دانید در کلاس قرار است از کجا شروع کنید در کجا آموزش تان را تمام کنید. تما چیزهایی که برای یک آموزش نیاز است را در این فرم وارد می کنید، از تعداد فراگیران گرفته تا روش های انگیزش، ارزیابی اولیه و ارزیابی پایانی. یک مدرس قبل از شروع کلاس باید میزان دانش فراگیران را بسنجد، برای دقیقه به دقیقه کلاس خود برنامه داشته باشد و بداند با چه روش تدریسی می خواهد پیش برود. با آموزش گام به گام یا آموزش کاربردی. آموزش شکلات دست ساز هم از این قاعده مستثنی نیست و مدرسان شکلات دست ساز باید فرم طراحی درس داشته باشند.

انواع مدل آموزش

شیوه های آموزش باهم متفاوت هستند. روش تدریس در آموزش گام به گام با روش تدریس در آموزش کاربردی متفاوت است. روش آموزش پراکتیک و آموزش تئوریک باهم تفاوت دارند. شما بهعنوان مدرس باید با انواع روش های آموزش آشنا باشید. اینگونه آموزش شما منسجم و جذاب می شود. تمام فراگیران با هر میزان استعداد با شما همراه می شوندو تصویری از خمیازه در طول کلاس نخواهید دید. در آموزش شکلات دست ساز به صورت حضوری باید گام های زیر را بگنجانید.

گام‌های یک کلاس آموزشی شکلات دست ساز

۱- آشنائی با فراگیران
۲- سنجش سطح دانش و مهارت ( ارزیابی اولیه و پیشینه)
۳- انگیزش
۴- تدریس مفاهیم شکلات سازی
۵- تدریس گام به گام
۶- ارزیابی تکوینی (پرسش و پاسخ)
۷- تمرین عملی یا ارائه تکلیف
۸- ارزیابی نهائی
۹- پیگیری تکالیف فراگیران شکلات دست ساز

دوره آموزشی در تواناشو

تولید محتوا برای موفقیت در جذب فراگیران دوره های شکلات دست ساز

یکی از مهم ترین کارهای مدرسان شکلات دست ساز، تولید محتوا در حوزه شکلات دست ساز است. اگر می خواهید آموزشگاه یا آکادمی شکلات دست ساز شما مرتباً از فراگیران پر شود. بازاریابی به روش محتوایی باید در دستور کارتان باشد. فیلم های آموزشی یک دقیقه ای ، ویدیوهای تایم لپس ، نکات کلیدی پوستری و تصاویر کلاس های برگزار شده از مهم ترین بخش های فعالیت شماست. پس در کنار مهارت شکلات دست ساز ، کار با اپلیکیشن های تولید محتوا را فرا بگیرید. در آموزش های خصوصی من به فراگیران تکنیک های تولید محتوای ویدیوئی جذاب را با اپلیکیشن های کاربردی می آموزم تا آنها به عنوان یک مدرس بتوانند آموزش شکلات سازی را به نحو احسن انجام دهند.

بسته آموزشی ۴۰ اپلیکیشن کسب و کار

کانال ارتباطی برای جذب علاقمندان به کسب درآمد از آموزش شکلات دست ساز

اینستاگرام یک حسن بود و یک عیب بزرگ. من در طول دوران آموزش ها و مشاوره هایم در تمام دوره های آموزشی این نکته را به فراگیران یادآور می شوم، شبکه های اجتماعی زمین بازی من و شما نیستند. هر زمان ممکن است از طرف دولت محدودیت و انسداد آن رقم بخورد. همچنین صاحبان آن شبکه اجتماعی می توانند ما را تحریم کنند. پس کانال ارتباطی شما با مشتریان باید یک کانال امن با قابلیت های بی شمار باشد. چرا سایت شخصی تان را راه اندازی نمی کنید. درآمد من از سایت تواناشو است نه از پیج اینستاگرام آن. مشتریان من در گوگل سوال شان را مطرح می کنند نه اینستاگرام. از همان ابتدا سایت شخصی تان را طراحی و راه اندازی کنید. یکی از موفق ترین سایت های آموزشی شکلات دستساز در ایران( وبسایت فرین کوکوا) طراحی تیم من است. و خوشحالیم که این سایت در صفحه اول گوگل است.

طراحی سایت فرین کوکوآ

نتیجه گیری مقاله کسب درآمد از مهارت تولید شکلات دست ساز

همان طور که می دانید کسب درآمد از آموزش شکلات دست ساز در ایران یکی از بهترین روش های درآمدی این مهارت است. اما افراد بسیاری بدون مشاوره و بدون توجه به نکات مهم دست به این اقدام زده و شکست خورده اند. برای کسب درآمدهای چند ده میلیونی از آموزش و تدریس شکلات دست ساز تنها  حرفه ای بودن در این مهارت کافی نیست ، شما باید تولید محتوا، روش تدریس را فرا بگیرید، پرسنال برندینگ حرفه ای داشته باشید و در نهایت به جای کانال های پرخطر از طریق کانال های امن مانند سایت شخصی و VOD های بین المللی با مشتریان ارتباط بگیرید. یکی از موفق ترین اساتید شکلات دست ساز در ایران بدون شک شیرین سلیمی است که از روش آموزش این مهارت برند فرین کوکوآ را خلق کرده و یکی از پیشروهاست. هر سئوالی دارید از طریق ثبت درخواست مشاوره کسب وکار در منوی سایت ( از اینجا) را به صورت یک جلسه حضوری یا ویدئو کال، رایگان در خدمت شما هستم.

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

روی ستاره‌ها کلیک کنید و به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 12

2 دیدگاه برای “چگونه از آموزش شکلات دست ساز کسب درآمد کنیم

  1. مرضیه علیخانی گفته:

    مطالب مفیدوکاربردی بود ممنون از زحماتتون امیدوارم بعنوان یک کارآفرین موفق دراین حوضه بتونم فعالیت کنم

    • علیرضا احدی گفته:

      قطعاً میتونین اگر تمرکزتون روی کسب وکارتون باشه و برای افزایش دانش بازاریابی تون سرمایه گذاری کنین . مهارت شکلات دستساز فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *