ویدئو آموزش بوم مدل کسب و کار- رایگان

ویدئو آموزش بوم مدل کسب و کار- رایگان

2.3
(3)

ویدئو آموزش بوم مدل کسب و کار، یکی از بیشترین تقاضاهای علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار یادگیری بوم مدل کسب وکاراست. تاکنون ده‌ها آموزش ویدیویی و متنی بوم مدل کسب و کار (business model canvas) را دیده و خوانده‌ام. همین‌طور چندین کتاب در این زمینه مطالعه کردم. ازجمله معروف‌ترین کتاب این حوزه که بنیان‌گذار و خالق بوم مدل کسب و کار یعنی جناب الکساندر استرو والدر نوشته است. با تمام این حرف‌ها هنوز آموزشی به جذابیت و با مثال‌های کاربردی از بنیان‌گذار سایت من مدیر (سایت به تعطیلی کشیده شد) ندیده‌ام. این نوشتار در ادامه مقاله قبلی که تلاش دارد مدل‌های کسب و کار خانگی را به شما بیاموزد، نوشته‌شده است. اگر حوصله مطالعه کامل این مقاله را ندارید در انتهای مقاله، لینک‌های دانلود ویدئو آموزش بوم مدل کسب و کار را قراردادم.

بوم مدل کسب و کار خانگی
دانلود ویدیوهای آموزشی بوم مدل کسب و کار خانگی

بیزینس مدل کانوس یا بوم مدل کسب و کار چیست

بوم مدل کسب و کار یا business model canvas ابزاری است که مسیر ایده تا اجرای شمارا در قالب یک نمای استراتژیک به تصویر می‌کشد؛ یعنی با تکمیل این بوم ۹ سگمنتی (سگمنت به معنی بخش هست) شما ذهنیت خود را برای مشاوران، همکاران و البته خودتان به تصویر می‌کشید. تصویرسازی ایده‌ها برای کشف نقاط ضعف، شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها یکی از بهترین روش‌هاست. اولین بار الکساندر استرو والدر کارآفرین سوئیسی ایده جایگزینی یک بوم تک‌صفحه‌ای با یک بیزینس مدل ۲۰۰ صفحه‌ای را ارائه داد. معروف‌ترین کتاب او در این زمینه، خلق مدل کسب وکار نام دارد. (از اینجا بخرید) در حال حاضر بسیاری از علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب وکار از بوم مدل کسب و کار برای به تصویر کشیدن ایده و مسیر راه‌اندازی کسب وکارشان استفاده می‌کنند. ویدئو آموزش بوم مدل کسب و کار در انتهای مقاله قرار داده شده است.

آموزش رایگان بوم مدل کسب وکار
مشاوره و همکاری در تکمیل بوم مدل کسب و کار

آیا فقط استارتاپ ها به بوم مدل کسب و کار نیاز دارند

شاید اولین سؤالی که به ذهن شما بیاید این است که من قصد راه‌اندازی یک کسب وکار خانگی دارم. اصلاً نیازی به بوم مدل کسب و کار هست؟ طبیعتاً به دلیل گرم شدن بازار رویدادهای استارتاپی و استفاده از این بوم برای تصویرسازی ایده شرکت‌کنندگان، عموم علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار فکر می‌کنند این بوم مختص استارتاپ ها و بیزینس های تکنولوژیک محور است. همان‌طور که میدانید استارتاپ به معنای جنین یک کسب وکار است چه نوآورانه و تکنولوژیک چه ستنی و شخص محور. پس هر کسب و کاری در هراندازه و شکلی برای تصویرسازی مسیر تولد خود نیاز به اجرای بوم مدل کسب وکار یا همان بیزینس مدل کانوس را دارد. ۱۲ ویدئو آموزش بوم مدل کسب وکار با مثال‌های بی‌نظیر در این مقاله کار همه را راه می‌اندازد، چه کسب و کار خانگی چه استارتاپ و چه کارگاه تولید اکسسوری.

مقاله آموزش بوم مدل کسب وکار های خانگی

آیا بوم مدل کسب وکار برای کسب وکار خانگی با استارتاپها تفاوت دارد

بوم مدل کسب وکار، تعداد سگمنت ها و نحوه تکمیل برای انواع کسب و کار یکسان است؛ اما محتوای تمام بوم‌های کسب وکار باید با یکدیگر متفاوت باشد. چراکه از دلایل موفقیت هر کسب وکاری انتخاب بازار هدف اختصاصی، خلق مزیت رقابتی، منابع اختصاصی و روش‌های ارتباط با مشتریان به شکل خلاقانه است. تمام این موارد درواقع سگمنت های بوم مدل کسب و کار هستند که بیزینس شمارا از دیگر رقبا متمایز می‌کند.

ویدیو آموزش بوم مدل کسب وکار

ویدیو آموزش بوم مدل کسب وکار شامل ۱۲ قسمت آموزشی است که توسط بنیان‌گذار وب‌سایت “من مدیر” در کشور کانادا تهیه‌شده است بنیان‌گذار، ایرانی و محتوا به زبان فارسی است. در این ۱۲ قسمت ویدیویی شما علاوه بر آشنایی با بیزینس مدل کانوس یا همان بوم مدل کسب وکار، با مثال‌های متعدد، یاد می‌گیرید چگونه بوم اختصاصی خود را تکمیل کنید. علاوه بر ویدیوها من فایل پی‌دی‌اف بوم برای چاپ در ابعاد مناسب و فایل اکسل و ورد را نیز برای دانلود قراردادم. ضمناً اگر در تکمیل بوم مدل کسب وکار خود به مشکل برخوردید، می‌توانید با حضور در پاتوق کسب و کار تواناشو به‌راحتی از مشاوره و کوچینگ من به‌صورت رایگان استفاده کنید.

درباره ویدیوهای آموزشی بوم مدل کسب وکار

اگرچه بوم مدل کسب وکار دارای ۹ بخش است اما تولیدکننده این دوره آموزشی با دقت بسیار و توضیحات کامل ۱۲ ویدیو جامع آموزشی تهیه‌کرده است که به‌صورت مفصل به تشریح بوم مدل کسب و کار و روش تکمیل آن پرداخته است. فیلم‌ها باکیفیت و پر از مثال‌های استارتاپی است. البته تهیه‌کننده محتوا از کلمات انگلیسی در طول صحبت‌های خود استفاده می‌کند و عزیزانی که زبان انگلیسی ضعیفی دارند به‌راحتی می‌توانند با مترجم گوگل این مشکل را برطرف کنند. ضمناً اگرچه سایت “من مدیر” فعالیت خود را متوقف کرده اما کانال یوتیوب آن نیز این ویدیوها را آپلود نموده است. برای دانلود ویدیو آموزش بوم مدل کسب و کار خانگی کافی است روی لینک‌های زیر کلیک کنید

آیتم لینک دانلود آیتم لینک دانلود
ویدیو مقدمه‌ای بر بوم کسب وکار Business model intro ویدیو سگمنت فعالیت‌های کلیدی Key activities
ویدیو سگمنت مشتریان Customer Segments ویدیو سگمنت شرکای کلیدی Partner ship
ویدیو سگمنت مشتریان ۲ Customer Segments ویدیو سگمنت جدول هزینه‌ها cost
ویدیو سگمنت کانال توزیع channels ویدیو سگمنت ارزش پیشنهادی Value proposition
ویدیو سگمنت کانال ارتباط با مشتری Relation ship customer ویدیو۶ قانون و تمرین تکمیل ۶rules
ویدیوسگمنت منابع کلیدی Key resurce ویدیو سگمنت جریان درآمدی Revenue stream
در پاتوق کسب وکار به صورت رایگان برای تکمیل بوم به شما کمک می کنیم

در پایان نوشتار

بدون یادگیری، رشد و توسعه کسب و کار، اقدامی احتمالی و طبیعتاً شکست‌پذیر است. اگرچه امکان دارد شما در مهارت خود استاد باشید، ایده خوبی داشته باشید اما تبدیل مهارت و ایده به یک کسب و کار خانگی موفق، نیازمند نقشه راه استراتژیک و برنامه عملیاتی است. گام اول این اقدام، تکمیل بوم مدل کسب و کار خانگی است.این بوم جزییات را روشن یکند، گره ها و مشکلات را نمایان می سازد و نقشه مسیر راه اندازی و توسعه کسب و کار شما را ترسیم می کند. ویدئو آموزش بوم مدل کسب و کار را به‌صورت رایگان دانلود کنید، علاوه بر آن بوم مدل کسب وکار را هم ازاینجا دانلود کنید. ضمناً می‌توانید با حضور در پاتوق کسب وکار تواناشو به‌صورت حضوری بوم مدل کسب وکار خود را با کمک من (علیرضا احدی، بنیان‌گذار تواناشو) به‌صورت رایگان با دقت بیشتری تکمیل کنید.

منابع:

مقاله ناصر غانم زاده درباره بیزینس مدل

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

روی ستاره‌ها کلیک کنید و به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *