کاین مستر یا اینشات

کاین مستر یا اینشات (مقایسه)

3.4
(33)

مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

کاین مستر یا اینشات ، این سئوالی است که بسیاری از صاحبان کسب و کار از من می‌پرسند. دارندگان کسب و کار به دنبال اپلیکیشن‌های مناسب کسب و کارشان هستند تا با آنها به رشد کسب و کار و فروششان کمک کنند. البته مهم سادگی به‌کارگیری آنها است. بسیاری از تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو، برای ساده‌تر شدن کار با اپلیکیشن، از ارائه ابزار و امکانات زیاد خودداری می‌کنند. آنها فکر می‌کنند سادگی در کم بودن ابزارها و ویژگی‌هاست. کاربران به دنبال اپلیکیشنی هستند که علاوه بر ویژگی‌ها و ابزارهای زیاد، رابط کاربری ساده داشته و خروجی آن شگفت‌انگیز باشد. اما سؤال اصلی همچنان این است کدام اپلیکیشن برای خلق ویدئو، بهتر است. این مقاله یکی از مقاله های مکمل بهترین اپلیکیشن کسب و کار است. در ۴ دقیقه جواب خود را به اضافه یک پیشنهاد دریافت کنید.

کاین مستر یا اینشات، آشنایی با دو ویرایشگر ویدئو برای گوشی همراه

بهتر است قبل از بررسی مزیت‌ها و معایب کاین مستر و اینشات با آنها کمی بیشتر آشنا شویم. اطلاعات شرکت‌های تولیدکننده و حجم فایل‌های سورس این دو اپلیکیشن را از مارکت روی گوشی‌تان می‌توانید متوجه شوید. هر دو اپلیکیشن در گوگل‌پلی و پلی استور موجود هستند. یعنی هردو کاربران اندرویدی و آی او اس را هدف قرارداده اند. اپلیکیشن کاین مستر یک ویرایشگر ویدئو لایه ای است. یعنی شما برای اضافه کردن عناصر مختلف صوتی، تصویری و ویدئویی، لایه‌های جداگانه ایجاد می‌کنید. اما اینشات یک ویرایشگر خطی است و شما باید برای اضافه‌کردن عناصر جدید به صورت جداگانه دور از فریم‌ها این کار را انجام دهید. تا اینجا اگرچه کاین مستر قوی تراست اما این راهم در نظر بگیرید که کار با آن در هر گوشی راحت نیست. نیاز به تبلت یا گوشی بزرگ دارید.

بهترین اپلیکیشن ویرایشگر ویدئو چیست

ویژگی‌های اینشات در برابر ویژگی های کاین مستر

اما همچنان رقابت این دو ویرایشگر ویدئو بالاست. اینشات با اجرای اپلیکیشن سه نوع خدمت به شما عرضه می‌کند. ساخت عکس‌نوشته، ساخت آلبوم و ویرایش انواع ویدئو. درصورتی‌که کاین مستر فقط یک ویرایشگر ویدئو است. هردو خدمات درون برنامه‌ای پولی دارند. یعنی انواع استیکر، افکت و ابزارها و ویژگی‌های غیر رایگان وجود دارد که با پرداخت درون برنامه‌ای فعال می شوند. کاین مستر روی حذف بک‌گراند، ساخت تایم‌لاین و انواع افکت قدرت به‌مراتب بالاتری نسبت به اینشات دارد. اما شخصاً کار با آن را ساده نمی‌دانم. ترجیح افرادی که از فضای تکنولوژی دورتر هستند اینشات است که رابط کاربری ساده‌تری دارد. اما خوره‌های ویرایش ویدئو با اپ‌های حرفه‌ای بدون برو برگرد کاین مستر را ترجیح می‌دهند.

تمرکز روی ویرایش فریم به فریم در کاین مستر

کاین مستر یک خصوصیت منحصر به فرد دارد. ویرایش فریم به فریم. شاید برای کسانی که با نرم‌افزارهای کامپیوتری ویرایش فیلم کار نکرده‌اند مفهوم فریم به فریم کمی مبهم باشد. اما افرادی که با پریمیر و افتر افکت کارکرده‌اند این موضوع را خوب درک می‌کنند. بدون شک قدرت ویرایش فریم به فریم خیلی زیاد است. ویدئوها دقیق‌تر و تمیز در ساخته می‌شوند. اما اینشات این قدرت را ندارد. اما سادگی اینشات در اضافه‌کردن موسیقی یا صدا، جداسازی صدای ویدئو و درج انواع استیکر و فایل‌های png کاربران معمولی را بیشتر ترغیب می‌کند که برای ویرایش‌های شان ابتدا اینشات را روی گوشی اجرا کنند. چرا گفتم اجرا؟ برای اینکه اکثر افراد هر دو را روی گوشی خود نصب می‌کنند اما یکی از این اپ‌ها شش ماه یکبار هم اجرا نمی‌شود.

چگونه در عین راحتی یک ویدئو باکیفیت تولید کنیم

بارها در کافی‌نت‌ها شاهد بودم که افراد با word و paint برای مشتریان، تراکت، پوستر و کارت ویزیت طراحی کرده‌اند. ابتدا تعجب می‌کردم اما بعداً فهمیدم که آنها سیستم‌های قدرتمندی ندارند. برای همین آموخته‌اند با کمترین ابزار، مسئله‌هایشان را حل کنند آن‌هم با کیفیت قابل‌قبول. پس احتمال اینکه شما بتوانید با اینشات ویدئوهای شگفت‌انگیز بسازید خیلی بالاست. اما این دلیل نمی‌شود از اپلیکیشن‌های پیچیده تر با رابط کاربری سخت‌تر استفاده نکنید. کاین مستر افکت‌ها و فیلترهایی دارد که اینشات ندارد.

اگر می‌خواهید درباره اپلیکیشن‌های مناسب یک کسب و کار هم بدانید مقاله بهترین اپلیکیشن برای کسب و کار شما چیست؟ را مطالعه کنید.

مقایسه اینشات با کاین مستر

بعدازاین همه صحبت، باز یادآوری می‌کنم مقایسه این دو ویرایشگر خوب ویدئو کار درستی نیست. اگر پیشنهاد بهتری می‌خواهید باید بگویم بهتر است چند کار و تکنیک خوب کاین مستر را فرا بگیرید و از سادگی اینشات هم غافل نشوید. استفاده ترکیبی از دو اپلیکیشن، از ویدئوهای شما یک محصول شگفت‌انگیز می‌سازد. به طور مثال گذاشتن تایم لاین روی ویدئوها و حذف پرده سبز را در کاین مستر فرا بگیرید. بقیه کارهایتان را هم می‌توانید با اینشات انجام دهید و در نهایت یک ویدئو ارزشمند و با کیفیت در شبکه اجتماعی یا سایتتان منتشر کنید.

از کجا بهترین آموزش اینشات و آموزش کاین مستر را دریافت کنیم؟

40 اپلیکیشن کاربردی در کسب و کار

یوتیوب و آپارات آموزش‌های زیادی برای هر دو اپلیکیشن وجود دارد. هم چنین صدها پیج اینستاگرامی به‌صورت نصفه‌نیمه در حال آموزش‌های این دو اپلیکیشن هستند. اما من پیشنهاد می‌کنم بسته ۴۰ اپلیکیشن کسب و کار را تهیه کنید ( روی بنر بالا کلیک کنید) تا علاوه بر این دو ابزار کاربردی، ۳۸ اپلیکیشن بی‌نظیر دیگر را هم که فقط برای کسب و کارهاست، در اختیار داشته باشید. آموزش‌های این بسته، پروژه محور و اختصاصاً برای کسب و کارهای خانگی و شخصی طراحی شده است.

تهیه مطلب: علیرضا احدی

دانلود PDF

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

روی ستاره‌ها کلیک کنید و به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 33

2 دیدگاه برای “کاین مستر یا اینشات (مقایسه)

    • علیرضا احدی گفته:

      آموزش رایگان اینشات رو از طریق پیج اینستاگرام در اختیارتون میزارم
      tavanashocom@ آدرس پیج اینستاگرام ماهست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *