کیک پزی در منزل

آموزش گام به گام راه اندازی کسب و کار کیک پزی در منزل

3.3
(23)

کیک پزی در منزل یکی از پرطرفدارترین شغل‌ها و کسب و کارهای خانگی در ایران است. فرصت‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد از کیک و شیرینی خانگی هست که هنوز توسط علاقه‌مندان به کسب و کار خانگی موردتوجه قرار نگرفته است. در این نوشتار من به علاقه‌مندان این کسب و کار و کسانی که کسب و کار تولید کیک و شیرینی در خانه‌دارند یاد می‌دهم بعد از راه اندازی کسب و کارشان چگونه در محصول و کسب و کارشان نوآوری و مزیت خلق کنند. ضمناً به شما علاقه‌مندان یاد می‌دهم برای فروش کیک و های خود یک برنامه بازاریابی حرفه‌ای را پیاده‌سازی کنید.

آموزش راه اندازی شیرینی پزی و کیک پزی در خانه
آموزش راه اندازی شیرینی پزی و کیک پزی در خانه

چگونه یک کیک پزی خانگی راه اندازی کنیم

برای راه اندازی یک کسب و کار کیک پزی در منزل از افزایش تسلط در مهارت کیک پزی شروع کنید. کیک‌های موجود بسیار متنوع هستند در حال حاضر بیش از ۹۰ نوع کیک توسط شف پستری ها تولید می‌شود. شما باید تعداد بسیار کمی را برای آغاز فعالیت تجاری خود فراگرفته در تولید آن‌ها متبحر شوید. من فهرستی از تمام کیک‌های پرطرفدار با جزئیات به‌صورت پی‌دی‌اف تهیه‌کرده‌ام که می‌توانید ازاینجا دانلود کرده و حداکثر شش مدل را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. مهارت در تولید این شش مدل کیک می‌تواند شمارا تبدیل به یک شف پستری معروف کند. پس برای راه اندازی یک کیک پزی موفق در منزل روی شش مدل کیک خاص و پرطرفدار متمرکز شوید و در پخت آن‌ها حرفه‌ای شوید.  فایل معرفی ۱۰۰ کیک شناخته شده در جهان را با زدن دکمه زیر دانلود کنید

 

دانلود لیست کیک ها
فایل صد کیک شناخته شده در جهان

 

منابع آموزشی کیک پزی و اساتید مجرب در ایران

طبیعتاً برای اینکه یک شف پستری ماهر شوید نیاز به آموزش‌های سطح بالا دارید. اساتید و آکادمی‌های آموزشی کیک و دسر باکیفیت زیادی در ایران موجود است؛ اما پیشنهاد می‌کنم با منابع غیرفارسی ویدیویی شروع کنید. یوتیوب و صفحه اختصاصی معروف‌ترین شف ها در اینستاگرام. در پاراگراف‌های زیر بهترین کانال‌های یوتیوب و اینستاگرام به‌اضافه معروف‌ترین شف ها را به شما معرفی می‌کنم. این یک کمک بزرگ و رایگان برای یادگیری کیک پزی و راه اندازی کسب و کار اختصاصی‌تان در این زمینه است.

بهترین کانال‌های آموزش کیک پزی در یوتیوب

در اینجا برخی از کانال‌های محبوب آموزش پخت کیک در یوتیوب وجود دارد که مطمئناً بدردتان می‌خورد:
• Rosanna Pansino خالق صفحه ی محبوب یوتیوب، “Nerdy Nummies” است که بر پخت و پختن خوراکی‌هایی با مضمون کیک تمرکز دارد.
• کانال Joy of Baking آموزش‌های تصویری گام به گام انواع شیرینی‌ها ازجمله کیک را ارائه می‌دهد.
• کیک باس – بادی والاسترو که بانام کیک باس نیز شناخته می‌شود، نکات و تکنیک‌های پخت خود را برای ایجاد کیک‌های زیبا و خوشمزه در کانال یوتیوب خود به اشتراک می‌گذارد.
• MyCupcakeAddiction – Elise Strachan خالق MyCupcakeAddiction است، یک کانال YouTube که به همه موضوعات کیک و تزئین کیک اختصاص دارد.
• صفحه امبر اشپیگل، خالق SweetAmbs، تخصص خود را در تزئین کوکی‌ها و کیک‌ها از طریق کانال یوتیوب خود به اشتراک می‌گذارد. این کانال‌ها آموزش‌های متنوعی را برای کیک پزها در تمام سطوح مهارت، از مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌دهند.

کسب و کارکیک و شیرینی
راه اندازی کسب و کار شیرینی و کیک در ایران

بهترین صفحات آموزش کیک پزی در اینستاگرام

در اینجا برخی از کانال‌های محبوب آموزش پخت کیک در اینستاگرام وجود دارد که مطمئناً بدردتان می‌خورد:

ردیف آدرس پیج اینستاگرام توضیحات
۱ @the_icing_artist این صفحه توسط Lorelie Carvey اداره می‌شود و کیک‌هایی با تزئینات زیبا همراه با آموزش و نکاتی برای درست کردن آن‌ها ارائه می‌شود
۲ @cakestyle این صفحه توسط هنرمند استرالیایی کیک، کاترین سابث اداره می‌شود و دارای طرح‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه کیک است
۳ @cakecrumbs.london این صفحه توسط سازنده و تزئین کننده کیک مستقر در لندن، Nastassja Lusengo، اداره می‌شود و دارای کیک‌های زیبا، آموزش و الهام است
۴ @madamcake.ir پیج مادام کیک برای دو خواهر به نام سارا و بهاره سرگزی هست که سایت نیز دارند
۵ @cake__khodadadi جواد خدادی یکی از اساتید کیک و دسر و فیگور کیک ایران هستند
۶ @cakeyousof_com یوسف مروتی از اساتید برجسته کیک و دکور کیک ایران
۷ @cake_tazein زهرا ربیعی استاد کیک پزی و تزئین کیک
۸ @mr_cake.ir جواد یادگاری نیز از اساتید برجسته کیک ایران هستند
۹ @cake__khodadadi در رأس تمامی اساتید کیک نیز استاد خدادای هستند که فیگور کیک نیز تدریس می‌کنند

معرفی آکادمی آموزش کیک

در ادامه نیز سه آکادمی باکیفیت و سطح بالا در آموزش انواع کیک نیز معرفی می‌کنم تا در صورت نیاز به شرکت در دوره‌های حضوری به وب‌سایت این مراکز مراجعه کنید.
۱- آکادمی مدرن کوکیز واقع در جردن تهران ( لینک وبسایت )
۲- آکادمی کیک یوسف واقع در شهر اردبیل ( لینک وبسایت )
۳- آکادمی کیک پرتیکان واقع در میرداماد تهران ( لینک وب سایت )

مراحل آکادمیک یادگیری کیک پزی حرفه‌ای

درصورتی‌که تصمیم دارید یک کیک پز حرفه‌ای از مسیر آکادمیک باشید و این مهارت را در قالب یک رشته تحصیلی ادامه داده و تحصیل‌کرده این مهارت باشید می‌توانید گام‌های زیر را به ترتیب بردارید. نکته مهم اینکه هم‌اکنون در هنرستان‌های تهران رشته‌های آشپزی و شیرینی‌پزی هم وجود دارد. ضمن اینکه می‌توانید در دانشگاه علمی کاربردی هم به‌صورت تخصصی این رشته را دنبال کنید. نتیجه این اقدام آینده نگرانه راه اندازی یک کسب و کار موفق کیک پزی در منزل و بلافاصله تبدیل شدن به یک کسب وکار بزرگ است.

مراحل یادگیری کیک پزی
مراحل یادگیری کیک و شیرینی پزی به صورت آکادمیک

گام اول راه اندازی کسب و کار کیک پزی در منزل

مهم‌ترین آزمون، آزمون سطح مهارت شما تهیه کیک و تست آن توسط افراد دیگر است. به‌شرط اینکه اشاره‌ای به پخت آن توسط خودتان نشود. آزمون شما نباید یک‌بار یا توسط یک تعداد افراد مشخص انجام شود کیک‌های خود را برای مناسبت‌های مختلف در قالب هدیه ببرید و نظر دیگران را درباره آن جویا نشوید. اگر واکنش آن‌ها فراتر از یک واکنش عالی بود آن‌وقت باید به شما تبریک بگویم. با اطمینان برای راه اندازی کسب و کار کیک و شیرینی خود اقدام کنید. حالا می‌توان گفت شما یک شف پستری و قناد حرفه‌ای هستید.

مهم‌ترین اقدام برای موفقیت در کسب و کار کیک و شیرینی

برای موفقیت در کسب و کار کیک پزی فارغ از مهارت سطح بالا، نوآوری و خلق مزیت رقابتی، تضمین بازگشت سرمایه و درآمد چند ده‌میلیونی در ماه است. بسیاری از کیک پزها و شیرینی پزها مزیت و نوآوری را در طعم یا شکل کیک پیاده‌سازی می‌کنند؛ اما من برای شما پیشنهاد بهتری دارم. شما می‌توانید نوآوری را در بخش‌های دیگر کسب و کار و البته مهم‌ترین بخش آن پیاده‌سازی کنید. مزیت رقابتی شما می‌تواند گروه خاص مشتریان باشد. همان بازار هدف اختصاصی یا اصطلاحاً نیچ مارکت.

ایده های کیک برای مشتریان سخت پسند کیک و شیرینی

روی مناسبت‌های خاص ایرانی کارکنید. از جشن‌های ملی مانند سپندارمذگان گرفته تا چله کوچک و بزرگ. از جشن سده گرفته تا تولد اسطوره‌های باستانی. ایده‌ی دیگری که می‌توانید به آن بپردازید مناسبت‌های اختصاصی مشتریان است. کیک طلاق، کیک بارداری، کیک ویژه گیاه‌خواران و ده‌ها موضوع اختصاصی دیگر که در جدول زیر بعضی از آن‌ها را لیست کرده‌ام.

کیک‌های عجیب‌وغریب پول‌ساز

ردیف نام کیک شرح موضوع مناسب چه افرادی هست
۱ کیک کشف اولین ماه گرد کشف معشوق تازه رل زده‌ها
۲ کیک سورپرایز قرار دادن هدیه در داخل کیک بدون مناسبت و سورپرایز کردن معشوق مناسب نامزدها و رل زده‌ها
۳ کیک آگاهی کیک با طعم و رنگ موردعلاقه معشوق توجه معشوق به اینکه به جزئیات تو دقت نظر دارم
۴ کیک دورهمی مناسب دورهمی ها با تم خاص و طعم خاص مناسب چشم و هم‌چشمی

مزیت رقابتی دربسته بندی، ارسال و پشتیبانی کسب و کار شیرینی و کیک و شیرینی پزی در خانه

دست از نوآوری در کسب و کارتان نکشید. بسته‌بندی‌هایتان را متناسب با نوع سفارش خاص و نوآورانه انجام دهید. مثلاً، قرار دادن یک دم‌نوش مناسب کیک دورهمی دربسته کیک، توضیحات کامل مواد اولیه، نحوه مصرف، نحوه نگهداری در یخچال و کوپن تخفیف خرید مجدد. ارسال با پیک اختصاصی که لباس مناسب و خاصی دارد. کیک‌های برش خورده آماده به تعداد مهمانان و ده‌ها ایده دیگر می‌تواند مزیت شما نسبت به کیک پزهای دیگر باشد. کسب و کار کیک پزی در خانه باکمی خلاقیت در بازار هدف اختصاصی و شیوه‌ی فروش خیلی سریع به موفقیت می‌رسد.

تبلیغات کسب و کار کیک و شیرینی برای بازار هدف اختصاصی

یکی از مهم‌ترین اقدامات کسب و کار کیک پزی در منزل برای درآمدهای چند ده‌میلیونی، بعدازانتخاب بازار هدف اختصاصی، طراحی برنامه بازاریابی مناسب بازار هدف است. شما باید اولین تبلیغ خود را کاملاً اختصاصی و متناسب با نیاز بازار هدفتان طراحی کنید. تأکید می‌کنم برای ساخت تبلیغ هزینه کنید، تبلیغی بسازید که وایرال شود. همچنان با وضعیت فعلی اینستاگرام کانال مناسبی برای رساندن پیامتان به مشتریان است. البته اپلیکیش بله نیز ساختار مناسبی برای تبلیغات دارد.

اگر فرض کنیم بازار هدف کسب وکار کیک پزی در خانه بیشتر قشر بین ۱۸ الی ۳۰ سال است، صفحات مناسب برای تبلیغ دادن باید از انواع زیر باشد:

۱- صفحات جملات ناب و عاشقانه
۲- بلاگرهای لایف استایل با محوریت عروس و داماد و نامزدها
۳- صفحات طنز که از واینرهای خانم استفاده می‌کند
۴- صفحات کلیپ عاشقانه

 

استراتژی تبلیغات اولیه کیک پزی خانگی

طبیعتاً تبلیغ دادن به تنهائی رمز موفقیت نیست. زمان‌بندی مناسب انتشار تبلیغ، سرمایه‌گذاری کافی، شناسایی صفحات پربازده جهت تبلیغ و آماده‌سازی سیستم مدیریت مشتریان ( CRM) الزامات قبل از تبلیغ دادن است. یادتان باشد اگر سرمایه‌گذاری خوبی برای تبلیغ می‌کنید، حتماً از افراد حرفه‌ای برای طراحی تبلیغ، تولید تبلیغ و انتشار آن استفاده کنید. عموماً صفحات اینستاگرامی برای تبلیغات با آژانس‌های تبلیغاتی کار می‌کنند و پاسخ گوئی مستقیم ندارند. درصورتی‌که نیاز به معرفی آژانس تبلیغاتی دارید برای من در انتهای این مقاله کامنت بگذارید. این موارد، مهم‌ترین نکاتی است که برای تبلیغ شیرینی‌پزی و کیک پزی در خانه به آن باید توجه کنید.

 

محتوا و کانال تبلیغ کیک و شیرینی

اولین تبلیغ کسب و کار کیک پزی در منزل باید ویدیویی باشد. این ویدیو باید محتوایی داشته باشد که قابلیت وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد؛ مانند برندهای بزرگ تبلیغ نسازید. شما باید برای تبلیغتان یک داستان عاشقانه را تبدیل به یک داستان طنز عاشقانه کنید و در لابلای این داستان کوتاه عاشقانه، محصول، مزیت و بازار هدفتان را مشخص کنید. کاری که تیم‌های تولید محتوای تبلیغاتی انجام می‌دهند. از تلگرام و اپلیکیشن بله هم به‌صورت هم‌زمان برای تبلیغ محصول و کسب و کارتان استفاده کنید. حقیقت این است که بازاریابی و البته بخش تبلیغات آن قلب تپنده کسب و کار شماست. هرچقدر در تبلیغات بیشتر هزینه کنید شانس بیشتری برای جذب مشتری اولیه خواهید داشت.

نکات مهم در بازاریابی کیک و شیرینی پزی

روشی که در این مقاله برای کسب و کار کیک و شیرینی پزی در خانه به شما آموزش دادم یکی از موفق‌ترین روش‌های توسعه کسب وکارهای خانگی و خرد در امریکا است؛ اما روش‌های دیگری نیز برای جذب بازار وجود دارد. مثلاً عقد قرارداد با کافه‌ها، مؤسسات سورپرایز، مؤسسات تشریفات و … که من شخصاً در مشاوره به کسب وکارهایی که مراجعه می‌کنند روش اول را توصیه می‌کنم. همان‌طور که می‌دانید کار من کوچینگ کسب وکارهای خرد است. لذا درصورتی‌که تمایل دارید یک برند کیک پزی خانگی راه اندازی کنید می‌توانید روی مشاوره اختصاصی من برای کیک پزی در منزل حساب کنید. برای این کار کافی است انتهای همین مقاله کامنت و شماره تلفن بگذارید یا به صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنیدیا به جیمیل سایت ما نامه الکترونیک ارسال کنید.

 

نوشتار پایانی کسب و کار شیرین و کیک

“دن کندی” استاد مسلم بازاریابی می‌گوید در پایان کسی برنده است که هزینه بیشتری برای جذب مشتری اولیه پرداخت می‌کند. من اعتقاددارم درواقع شما با تبلیغات درست دست به یک سرمایه‌گذاری حرفه‌ای می‌زنید. هرچقدر در تولید محصول دقت نظر و وسواس دارید در بازاریابی باید بیشتر جسارت و مشورت را دستور کار خود قرار دهید. کسب و کار کیک پزی خانگی یا شیرینی‌پزی در منزل اگر با بازاریابی محتوایی اصولی انجام شود در کمترین زمان ممکن به یک کارگاه با چندین کارمند تبدیل می‌شود. یادتان باشد مشتری‌تان عاشق محصول شما نیستند آن‌ها توجه و احترام می‌خواهند و عاشق آن می‌شوند.

آیا این مقاله برای شما مفید بوده است؟

روی ستاره‌ها کلیک کنید و به مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 23

2 دیدگاه برای “آموزش گام به گام راه اندازی کسب و کار کیک پزی در منزل

  1. فیروزه صالح آبادی گفته:

    بنظر ایده خوبی میاد ولی هزینه ها بقدری بالاست که برای تبلیغات چیزی نمیماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *